Tuesday, February 3, 2009

Kereta Kesayangan Ayah Gua

Hari sabtu lepas membaiki Mini Clubman kesayangan ayah gua yang sedang merajuk. Alang-alang baiki, ayah gua ambil keputusan untuk menambah seatbelt dan radio. Sebelum ini tak ada seatbelt, bukannya apa takut dijadikan isu pula kalau ditahan oleh JPJ. Radio pula saja memasangnya sebelum ini tak nak letak sebab nak kekal entik tapi disebabkan gua suka dengar lagu lalu memasangnya. Dari pagi hingga ke malam membodek kereta kesayangan ayah gua ini. Sedikit photo yang sempat diambil. (Bila la nak ada dslr nie..)


Mini yang sedang merajuk
(Kereta pon boleh merajukkan)

Seatbelt baru yang diubahsuai sedikit
(Tak ada orang nak jadikan model seatbelt)

Radio siap dengan cd player owh...
(Pandangan Hadapan)

Dari pandangan sisi

Dashboard yang banyak butang

Tak ada stering dan bersepah

Wayar yang serabut...

Kotak radio yang buatan tangan
(Mulanya nak pakai kotak radio ini akhirnya jadi seperti gambar diatas sebab tak muat nak letak, ada masa nak reka yang baru)
P/s: Penat owh tapi berbaloi sambil mengisi masa lapang.

8 comments:

i.am.belle said...

aku suka kereta mini. cute n cool. (sparepart dengarnya susah cari, betul ker?)

sickchild said...

haha weh asl taknak panggil aku jadi model. hahahaha.
panggil aku siti bole aini pun bole ape2 pun boleh. sc pun boleh. hahahaha.
dah rezeki aku sijil nak wat camne. redah je asl boleh. hihi.

shamimi said...

To Belle: Mmg cute n cool tp ssh jgk nk bawa. Yup mmg ssh nak cr sparepart dier, dkt kl ada 3 buah kedai jew jual sparepart mini.

To Sickchild: Hoho blh jew jd model mini. Orait i will call u siti. Redah pon redah tp kn bt btol2 coz skrg nie nk cr keje ssh tau.

ema songall said...

ou wow!
im zero bout car.
xde lah bengap terus.
takat tukar minyak injn n isi air reti lah +pam tayar.LOL
hahahaha!

mini nie cute lowh.
btw, dashboard dea da mcm plane nyer!
hahaha.

shamimi said...

To Ema: Ala i pon xde la pandai sgt. Mengisi masa lapang bersama ayahanda tercinta. Yup mmg dashboard dier mcm kapal terbang. Dashboard tu custom make sendiri tau.

sickchild said...

hahaha. same je kot sijil nagn diploma dr politeknik. just beza dye gap setahun je. kalau dah name pun politeknik sijil ke diploma ke ape ke memang sah lakunya la. lagi lagi ngan kos aku ni. percayalah. hehehe.

sickchild said...

jawab tag aku kalau tak aku taknak kawan.
haha.
buat la chatbox

teyha! said...

gile lame. plat number aaj. motor ayah aku aaj gak. hihi.