Sunday, September 28, 2008

Mengemas Rumah

Pagi lagi sudah bangun menolong ayah mengalih kereta kegemarannya(Mini Clubman) kedalam garaj rumah. Sejurus itu aku terus kedalam rumah menolong mommy memasang kain langsir. Turun dan naik tangga gua memasang kain langsir yang kadang kala cangkutnya tidak disusun dengan betul. Setengah jam memasang langsir. Kemudian vacuum rumah pula.

Dari depan hingga ke atas rumah divacuum. Senang cerita seluruh pelusuk tempat disedut oleh vacuum cleanner. Hampir sejam juga mengemas atas dan bawah rumah. Kemudian berehat seketika dibawah sambil membaca surat khabar. Baru membebel beberapa helai muka surat terus dipanggail oleh adik supaya mengumpul pakaian- pakaian kotor untuk basuh.

Kembali membelek surat khabar. Asyik membaca surat khabar lalu terlena. Sedar- sedar sudah pukul 5:00 petang. Cuci muka terus ke dapur menolong mommy memasak air untuk berbuka nanti. Naik keatas menjenguk adik yang sedang sibuk mengemas baju untuk balik kampung. Tengok adik mengemas baju baru teringat gua pon tak mengemas lagi lantas bergegas turun kebawah mencari beg pakaian dan terus mengemas.

Sedar tak sedar mengemas baju. Jam menunjukkan sudah pukul 7:00 malam. Lagi 15 minit untuk berbuka berhenti mengemas kemudian ke dapur bersiap sedia untuk berbuka.

P/s: Hari ini penat berkemas jew. Al maklum la raya berapa hari lagi.

No comments: