Tuesday, September 23, 2008

Memori: Gadis Chantek

Sekitar 8 bulan yang lepas semasa gua bekerja dibawah salah satu syarikat kontraktor bumiputera untuk Petronas Cargali Sdn. Bhd. Banyak pengalaman suka duka telah dilalui. Salah satu daripadanya bertemu chenta hati tetapi agak malang tak sampai satu bulan telah putus diatas sebab tertentu yang gua pon tidak pasti kesahihannya. Agak pahit jugak untuk menerimanya tetapi gua hadapinya dengan tabah dan sabar.

Selang beberapa bulan ditugaskan ke pantai timur melakukan kerja- kerja audit bersama jurutera disana. Disana telah mengenali seorang gadis chantek(bg gua). Pertama kali melihatnya terus tertarik tetapi hati ini tidak bersedia untuk mengenalinya dengan lebih rapat. Berada disana selama 2 minggu, dalam masa itu teman sepejabat mengusik tentang gadis chantek(GC). Pada mulanya malas melayan kerenah teman tetapi lama kelamaan hati terus berdetik untuk mengenali GC dengan lebih rapat.

Bermula detik yang agak kekok bagi gua kerana gua bukannya pandai berbicara terutama bila berhadapan dengan gadis. Gara- gara desakan teman gua memberanikan diri. Seterusnya adakah GC melayan gua atau tidak. Tunggu susulannya.


1 comment:

SafwanIsa said...

barangkali aku mengenalinya,mungkin bukan si GC tapi sykt kontraktor tu...haha

gua tgu episod seterusnya