Thursday, June 12, 2008

Susulan Terlebih Caffeine= My 1st Dive Gear

Sebenarnya ada cerita disebalik terlebih caffeine nie...Ceritanya bermula pada waktu petang semalam(11/06/08)...Jam digital pada skrin komputer tepat menunjukkan 5:30 petang, bermula waktu untuk kerja lebih masa...Baru nak buat keje, telefon bimbit berdering dengan lagu Dj Tiesto- Traffic...Gua pun menekan punat telefon bimbit gua dan kedengaran suara member adik gua(Agus)...Dengan pantas ia bertanyakan soalan pada gua...

Agus: Ko pun pon masuk scuba diving kew...?

Gua: Betul dah tu...Kenapa...? Nk masuk sekali kew...!!

Agus: Aku dah masuk pon...Asal ko tak bagi tau awal- awal yang ko diving jugak...

Gua: Malas lah nak bagi tau member- member nanti diorang aku nie berlagak lak...huhu...

Agus: Ala persetankan semua tu...Janji ko suka dengan aktiviti tu...Jom ikut aku gi diving dekat pulau redang untuk Open Water & aku nak buat Advance Water sekali...Ko ada lesen pe...?

Gua: Aku ada Open Water jew la...Baru 2 hari dapat...Asal ko nk support aku buat Advance...Boleh jugak...hihi...

Agus: Xde ar atleast ko leh teman aku dah xde member nie...Pastu aku nk terus buat Advance sebab aku dive waktu malam...Baru gempaq beb...Aku cadang end of this month nak gi diving kat Pulau Redang...

Gua: Hrmmm...Jap aku tgk calendar...Okay2...Boleh gi...Tp aku xde basic dive gear...Tgh mencari dive shop yg berpatutan dgn kemampuan aku...haha...Mask n snorkel jew la yang aku ader...Skrg nk cr wet suit n fin jew...

Agus: Ar tu x jadi masalah...Aku ade tmpt baik punya kt Subang...Ko blk keje kol brp...?

Gua: Maybe dalam kol 7 pm...Blh jgk, aku dah lama mencari dive gear nie...

Agus: Okay klu macam tu jumpa kol 8:30...Nanti confirm ngan adik ko Ikmal eh silap Akmal...Nk jumpa ktne...Cau...

Habis saja kerja...Gua terus berkemas atas meja dan menghantar SMS kepada My Beloved Mommy samada dia dah sampai belum kat ofis gua(Tumpang Mommy gua naik kereta + Minyak mahal sekarang)...Telefon bunyi...Tengok SMS dari Mommy..."Mommy dh smpi cepat trn"...Gua pun apa lagi terus bergegas turun ke bawah dengan hati yang gembira sebab malam ni boleh tengok dive gear...hihi...


P/s: Excited giler nak tengok dive gear semalam...

No comments: