Saturday, May 31, 2008

Kehidupan, Sekadar Pendapat Gua...

Sekadar pendapat ataupun fahaman gua tentang kehidupan yang dilalui selama ini...Bagi gua kehidupan boleh diterjemahkan kepada pada masa lalu, kini dan masa depan...Bagi gua kehidupan masa lalu hari harus diambil ikhtibar supaya kehidupan pada masa kini dan hadapan dapat dilalui dengan lebih bermanfaat dan ia dijadikan satu pengajaran kepada kita supaya tidak melakukan kesilapan yang sama...Kehidupan masa kini dan hadapan perlulah diisi dengan sebaik mungkin...Setiap detik diisi dengan baik supaya kita tidal alpa kepada kehidupan yang terus maju kehadapan...(Kadang- kadang tu mengelamun jugak)...Seperti coretan sahabat gua...Kita perlu mencari "LIFE" kita sendiri supaya tidak disia- siakan begitu sahaja dan mengeluh mengatakan tentang kehidupan yang bosan...Banyak perkara yang boleh kita lakukan dengan "LIFE" kita...Contohnya mengarang blog, kita boleh mengarang apa sahaja kehendak kita walaupun ia tidak dpat dicapai tapi sekurang- kurangnya kita dapat meluahkan perasaan dan tidak membazir masa melakukan perkara tidak berfaedah...Adakalanya kita boleh bersuka ria tetapi ada hadnye..Ini adalah pandangan gua sahaja mungkin di mata orang, lain pula pendapatnya...Ada baik buruknye mengarang blog nie...Kadang- kadang ia membuat kita lalai melakukan kerja lain tapi ia baik untuk meningkatkan pegentahuan tatabahasa kita...Nak mengarang blog pun biar la kena pada masanye...Janganlah masa kerja tengah bertimbun nak mengarang, memang tak siap la kerja kita...Gua mula sedar untuk mengatur masa dengan lebih efektif selepas membaca coretan didalam "bits and pieces of LIFE"...Disebabkan blog ini juga, gua mula berjinak-jinak dengan blog...Apapon setiap perkerjaan yang dilakukan perlulah kita lakukan dengan ikhlas biarpun ia sukar sekali pon...Buat sebaik mungkin dan jika ada salah, kita belajar dari kesalahan itu supaya tidak berulang lagi...Jangan la kita asyik mengeluh tentang kehidupan kita yang bosan...Cuba mengisi masa dengan sebaik mungkin...Gua berharap gua dapat mengisi "LIFE" gua dengan penuh bermakna lagi...Yang ikhlas dari HILMI SHAMIMI...

1 comment:

faracomel said...

hi..btul la..sebenarnye..aper yg kita buat..baik ia best ataupon tak best..ia tetap akan jadi sebahagian dr life kita..aperpon pengertian life tu sebenarnye hanye kite je boleh tafsirkan...tul tak...