Wednesday, May 28, 2008

Buruh Kasar

Hari minggu yang lepas gua menjadi buruh kasar yang berjaya...hihi...Sebenarnya gua tolong boh gua buat kerja- kerja renovation kt rumah boh gua...Boleh dikata hampir 40% kerja renovation dilakukan sendiri...Sememangnye family gua diajar untuk bedikari sendiri dari kecik lagi...Boh gua selalu mengajar erti hidup yang amat bermakna untuk gua dan adik- bradik gua...Pada hari minggu kalau gua xde plan untuk keluar kemana- mana...Gua akan tolong boh gua membuat kerja- kerja rumah...Kadang- kadang member cakap pada gua macam budak perempuan jew la ko nie...Hari minggu duduk rumah tapi sebenarnya gua bukan duduk goyang kaki...Aktiviti macam nie yang selalu gua buat pada hari minggu...Bukan setakat jadi buruh kasar jew...Semua bende gua perkara gua buat misalnya jadi mekanik kereta, tukang kayu dan macam-macam lagi...Gua bangga dengan boh gua kerna hampir kesemua perkerjaan dia boleh buat...Jadi gua ucapkan terima kasih pad aboh gua kerna mengajar gua erti hidup yang bermakna...Boh gua pernah berkata kita kena belajar buat semua nie supaya senang nanti pada kemudian hari jikalau tiada pekerjaan yang boleh menampung keluarga sesuatu hari nanti...Kita perlu belajar supaya tidak ditipu oleh orang yang tamak pada kemudian hari...Sekali lagi gua meminjam kata- kata sahabat gua...Kita harus menrencana setiap detik perkerjaan kita dengan lebih teratur supaya ia lebih bermakna pada masa akan datang...Nie la hasil kerja gua dan boh gua...Cantik tak...!!!


HALAMAN DEPAN RUMAH

KERJA YANG MENDATANGKAN KEPUASAN

P/s: Terima kasih ayah kerna mengajar gua erti hidup yang perlu ada pada seorang insan yang bernama "lelaki" bukan bermakna gua lembut ayte...


No comments: