Tuesday, September 15, 2009

Journal Ramadhan #27


23 Ramadhan

Bersamaan Ahad (13/09/09).

Pagi bangun awal setelah cukup repeat tidur.

Aktiviti rutin pada hari ahad. Basuh baju dan kemas rumah.

Pukul 10:30 pagi pergi rumah member pick up dia.

Sebab sudah janji nak teman dia pergi beli belah baju raya di Sunway Piramid.

4 orang ikut termasuk gua 5 orang.

Sejam kemudian,

Sampai dekat Sunway Piramid.

Cari parking 20 minit. Itu yang malas kalau pergi Sunway Piramid.

Pusing- pusing dan keluar dari satu shoplot ke satu shoplot.

Ada yang berkenanan tapi agak mahal, jadi batal niat nak beli.

Member pun cakap tak banyak pilihan.

Ambil keputusan mahu pergi Bukit Bintang dan Pavilion.

30 minit kemudian

Masuk Bandaraya Kuala Lumpur. Kerete berbaris- baris menunggu giliran masuk ke tempat letak kereta.

Bernasib baik dapat tempat letak kereta dekat BB Plaza, itu pun dekat rooftop.

Masuk dalam, tengok ramai giler orang. Pusing- pusing, gua berkenan dengan satu seluar jeans dan terus beli.

Member pulak cakap masih tiada pilihan. Memang cerewek member gua nie, apa lagi terus pergi Pavilion.

Sampai sana pusing- pusing dulu. Masuk shoplot Padini, usha- usha baju kemeja. Member cuit gua.

Member: Mo, nie cantik tak?

Gua: Definiely cantik. Dari tadi gua dah usha baju tu tapi lu dah berkenan. Gua terpaksan cari lain ar. Gi ar try pakai.

Member: Jap lagi ar, gua nak usha baju lain pastu nak tengok seluar kat Espirit lak. Ar lg satu, ko tolong panggil awek aku. Nak suruh dia teman gi Espirit.

Gua: Orait boh. Dalam hati (Dia nie memang bercita rasa tinggi). Baju and seluar memang tak nak kalah. Patutlah dekat BB Plaza tadi tak berkenan langsung.

2 jam pusing dekat Pavilion. Melayan kerenah member gua yang cerewet nie. Nak ikutkan gua pun cerewet tapi bajet tak ada. Jadi memadai ar dengan satu seluar jeans dan sehelai baju Padini.

Petang, berbuka dekat Pizza Hut Pavillion. Memang leguh dan penat giler kaki gua. Gua tempah meja dulu. Yang lain masih sibuk mencari kehendak mereka.

Lepas berbuka terus cabut balik ke Bangi. Memang letih tahap cipan. Gua puas hati dengan kehendak gua. Member gua pulak masih tak sebab tak dapat beli lagi satu t-shirt round neck.



P/s: Shopping hari minggu memang memenatkan tambah dekat raya nie.




No comments: