Friday, June 13, 2008

Terlebih Caffeine= My 1st Dive Gear#1

Sambungan cerita Terlebih Caffeine= My 1st Dive Gear...

Sampai saja rumah, gua terus mandi dan solat...Pastu terus ambil kunci motor dan hantar SMS pada adik gua..."Mal hang ader kat mn...Agus dh smpi lum"...Selang seminit adik gua balas..."Agus belum sampai...Hang datang rumah dulu Todin(Sahabat Baik Adik Gua)"...Lantas gua terus menendang motosikal...Baru bergerak dalam sedepa...Mommy gua panggil..."Hey nak pergi mana tu dan tak makan dulu kew"...Gua pun membalas dengan sopan..."Abang nak pergi tengok Diving gear la mommy dekat Ampang"..."Tak makan kot, nanti makan dengan member"...Sambil gua tersenyum...Mommy gua membalas..."Jangan balik lewat sangat"...Pastu gua terus masuk gear dan bergegas ke rumah Todin...Sampai saja depan rumah Todin...Tak kelihatan pun kereta Agus...Gua terus menelofon Todin..."Korang kt mn, aku kat depan rumah ko nie"...Todin membalas..."Ader dalam rumah la..!!!Agus tak datang lagi, jap aku turun buka pintu"...Selang 15 minit...Agus SMS Todin..."Bro tggu kt kedai mkn biasa"...Kita orang pun bergegas kew kedai makan tersebut...Sampai jew tengok Agus masih tak kelihatan...Kita orang order makan dulu dan aku order air Nescafe tarik...10 minit kemudian...Agus baru sampai dengan wife...Kita orang bercerita tentang diving...Cerita punya cerita, tengok jam hand phone..."Dah pukul 10 p.m nie, jom ar gerak Subang kata nak tgk dive gear"...Kita orang bergegas ke Subang...Dalam perjalanan adik gua cakap dier nak jumpa member dier kat Segambut...Gua cakap okay la tu...Hang dan Todin pergi sana dulu pastu ambil kita orang kat Subang balik...Adik gua cakap okay...Sampai jew dekat Dive Shop yang bernama Ed Scuba...Gua dan Agus turun...Adik gua dan Todin begerak kew Subang...Gua dan Agus masuk kedai...Masuk jumpe dengan Abg Ed, tuan empunya kedai...Bermulalah acara tawar menawar dan berbincang tentang diving event yang Agus cakap pada gua nak pergi akhir bulan ini...Sambil tu Agus buat air Nescafe Tongkat Ali...Gua pon minum jew la...Dalam 30 minit bercerita...Gua ambil keputusan nak beli terus...Kedengaran pintu kedai dibuka masuk...Ingatkan customer datang rupanya adik gua, member dia dan Todin...Agus keluar sebentar sebab nak hirup udara segar...Sambil tu tengok kereta Todin...Tengok tayar kereta Todin kurang angin...Abis Abang Ed packing barang terus bergegas kew petrol pam...Pam jew tayar, fuyuih dengan kuat angin keluar...Rupanya tayar kereta Todin bukan kurang angin tapi bocor...Kita orang bertiga bertungkus lumus menukar tayar kereta...Abis jew tukar tayar...Terus gerak Kampung Baru lepak makan nasi lemak dan adik gua order air Nescafe lagi untuk gua...Kita ornag bercerita tentang diving dan pasal kehidupan yang dijalani sekarang...Dalam pukul 2 a.m beransur dari kedai, terus hantar member adik gua dan terus balik kew BTHO...

P/s: Tengok berapa kali gua minum air Nescafe(Yg Bold) sebab tu yang lalok dan tak boleh tidur...Tobat tak nak minum air nescafe banyak2 lg...Nanti gua post pic dive gear gua...


No comments: