Friday, March 13, 2009

Bermuka- muka

Kalau melalui permahaman gua bermuka- muka ini bermaksud bila didepan sesorang itu bercakap baik tetapi bila dibelakang seorang itu macam- macam mengata atau mengutuk seseorang itu(Ini fahaman gua sahaja, kalau salah tolong betulkan ek).

Kenapa ek ada orang macam ini? Adakah menjadi lumrah manusia suka bermuka- muka didepan seseorang? Ya, sememangnya menjadi lumrah manusia suka mengutuk, bermuka- muka atau memberi respon kepada sesuatu benda atau perkara yang dilihatnya. Baik atau buruk perkara itu ia tetap diberi komentar.(Ianya satu pandangan dari gua tidak berniat mengaibkan sesiapa).

Baru- baru ini terasa seperti diperlakukan sedemikian. Sedikit terguris rasa dihati tetapi gua anggap ia sebagai perkara biasa sering berlaku dikalangan kita. Tetapi haruskah mereka berbuat demekian sedangkan gua tidak melakukan sebarang perkara yang menyakiti hati mereka. Tidak diketahui apakah yang menyebabkan mereka bersikap begitu.

Apakah yang harus gua lakukan? Adakah berdiam diri atau bersemuka dengan mereka seorang demi seorang atau biarkan sahaja mereka sebegitu. Haha menjadi satu persoalan kepada diri ini. Apapun perlu berfikiran positif, anggap ia sebagai satu permainan duniawawi yang perlu ditempuhi satu demi satu.

Kita manusia sememangnya bukan 100% sempurna. Sedikit demi sedikit perbaikilah diri kita.

P/s: Entri sedikit emosi mungkin kerana hal diatas. Sekarang mahu layan lagu emotion dari Destiny's Child. Huhu...

No comments: