Friday, May 23, 2008

Seminggu di VSB KSB

VSB KSB YARD

Slm...Petang ni baru ader mood nk update blog...Seminggu gua berada di VSB KSB, Kemaman...Melakukan tugasan yang diberi oleh client...Alhamdulillah semua tugasan dapat diselesaikan...Sepanjang berada di VSB KSB banyak perkara baru yang gua dapat belajar...Gua datang tepat pada masanye...Gua dapat belajar bagaimana melakukan Welding Procedure Qualification Test atau lebih dikenali dengan WPQT...Dalam masa tu menyelesaikan tugasan yang bertimbun...Gua seronok bila bekerja di yard walaupun kerja bertimbun...Ia membuatkan gua lebih semangat untuk meneruskan perjuangan dalam bidang engineering nie...Bila dapat belajar sesuatu yang baru, minda dan hati berkata banyak lagi perkara yang gua perlu belajar lantas gua memasang tekad untuk berusaha lebih untuk mencapai cita-cita gua...Seperti kate Jae "HIDUP ADALAH PERJUANGAN"...Nie pic seminggu di VSB KSB, tak banyak yg gua abik sebab sibuk sangat...

PINTU MASUK

PIC 1

PIC 2

PIC 3

PIC 4

PIC 1 TO 4- BILIK QA/ QC DEPARTMENT

JE SUIS

QC INSPECTOR- ZAID


JUNIOR QA/ QC ENGINEER- BUNYAMIN


PETANG YANG CANTIK

PANTAI KEMASIK- NIE JEW YANG SEMPAT GUA PERGI

P/s: Bunyamin, gua harap dalam masa tiga tahun lagi lor akan menjadi Engineer yang otai seperti abang lor...Pastu boleh ar gua belajar dengan mung...Tak sempat nak abik pic masa WPQT...Client PCSB ader owh...


2 comments:

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

haha..btol. hidup adalah perjuangan! nice pics! next time bawak aku pegi pantai kemasik! :)

SafwanIsa said...

whoa...ni top secret ni...kalu ade yg dpt gmbr2 kt vastalux yard, pastu pegi hack kt sane, kompem hang kne premand...heheh